رویدادها آرشیو خبر ها
تـولدت مبارک پرنـس تورین

تـولدت مبارک پرنـس تورین

امروز 16 ژانویه تولد 29 سالگی یکی از بهترین و محبوب ترین بازیکنان یوونتوس ، کلودیو مارکیزیو است . پرنس تورین یا شاهزاده کوچک القابی است که هواداران به هافبک خوش استیل و محبوب بیانکونری داده اند . بازیکنی که بسیاری او را با آلسیو تاکیناردی هافبک ملی پوش و سابق یووه مقایسه می کنند .

پرنس تورینی فعالیت خود را با تیم جوانان یوونتوس آغاز کرد ، او ابتدا در این تیم در پست مهاجم دوم بازی میکرد و سبک بازی او شبیه قهرمان دوران کودکیش ، الساندرو دلپیرو بود تا اینکه در 16 سالگی به پست هافبک تغییر پست داد ، در طول فصل 2005-2006 او چندین بار توسط فابیو کاپلو به تیم اصلی دعوت شد .

فصل بعد او به عنوان کاپیتانی تیم پریماورا یوونتوس رسید و با این تیم به مقام قهرمانی Campionato Primavera و نایب قهرمانی جام ویارجیو رسید.

در فصل بعد او در بازیهای پیش فصل به تیم اصلی یوونتوس راه یافت و پس از رسوایی کالچوپولی او به عضویت ثابت این تیم درآمد و پیراهن شماره 15 را مال خود کرد. در 19 آگوست 2006 و در مرحله سوم کوپا ایتالیا و در دیدار برابر A.C. Martina او به عنوان جانشین متئو پارو وارد زمین شد و اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد ، او سپس در تاریخ 28 اکتبر برای اولین بار در لیگ به میدان رفت و در دیدار برابر فروزینونه در دقایق پایانی به عنوان جانشین دیوید ترزگه وارد زمین شد.

در نیم فصل دوم ، با وجود حضور بازیکنان بزرگ در یوونتوس ، او به یکی از بازیکنان کلیدی دشام تبدیل شده بود و تا پایان فصل در چندین مسابقه به صورت کامل به میدان رفت و به یوونتوس برای بازگشت سریع به سری A کمک بسیاری کرد.

پس از بازگشت یوونتوس به سری A و در تاریخ 25 جولی 2007 او به همراه هم تیمی هایش سباستین جووینکو و وولپاتو برای کسب تجربه بیشتر به صورت قرضی راهی امپولی شد ، در 26 آگوست و در دیدار برابر فیورنتینا او برای اولین بار در سری آ به میدان رفت ، سپس در ماه بعد به همراه امپولی برای اولین بار در جام یوفا در دیدار برابر زوریخ به میدان رفت ، اگرچه کلودیو در این فصل هیچ گلی به ثمر نرساند اما 2 پاس گل حیاتی برای این تیم داد و همچنین یکی از بازیکنان اصلی این تیم به شمار می رفت ، با این حال امپولی نتواست از سقوط به سری B جلوگیری کند و مارکیزیو که مورد علاقه مربی جدید یوونتوس ، کلودیو رانیری بود به یوونتوس بازگشت.

در ماه نوامبر مهاجم سابق میلان و فیورنتینا Stefano Borgonovo در روزنامه ی گازتا دلو اسپرت درباره او نوشت :" مارکیزیو هر چیزی که برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ نیاز است در اختیار دارد ... ، شخصیت او مرا یاد مارکو تاردلی بزرگ می اندازد."

کلودیو در 24 ژانویه و پنج روز پس از تولد 23 سالگیش اولین گل خود را در سری آ به ثمر رساند و باعث پیروزی تیمش در دیدار برابر فیورنتینا شد و کمتر از یک هفته بعد ،باشگاه با تمدید قرارداد او به مدت 5 سال پاداش پیشرفت او را داد ، در ماه آپریل کلودیو دچار مصدومیتی جزئی شد و به مدت 1 ماه از حضور در میادین باز ماند و سر انجام در هفته ما قبل آخر و در دیدار برابر سیه نا به ترکیب اصلی بازگشت و در این دیدار یک گل به ثمر رساند و یک گل نیز برای کاپیتان دلپیرو ساخت و باعث برتری 3 بر 0 تیمش شد ، در هفته پایانی نیز کلودیو پاس گل دوم تیمش را داد و باعث گلزی یاکوئینتا شد و بیانکونری با این پیروزی فصل را در رده دوم به پایان رساند.


کلودیو در فصل 2011 یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان یوونتوس برای رسیدن به اسکودتوی شان بود و همواره با نمایش قابل قبول توانست رضایت گروه عظیمی از هواداران یووه را جلب کند تا از او به عنوان جانشین اصلی الکس دل پیرو یاد کنند. بسیاری او را نزدیک ترین فوتبالیست به خصوصیات اخلاقی الکس می دانند و همواره از او به عنوان بهترین جانشین برای پوشیدن شماره ده یووه یاد کردند. با وجود اثبات شایستگی هایش همچنان چشم های بسیاری درخشش و نمایش انان را زیر نظر گرفته اند.

گفتنی است که مارکیزیو اکنون یکی از محوری ترین بازیکنان آتزوری و یووه بشمار می رود و با 281 بازی در یوونتوس و بثمر رساندن 33 گل جز بازیکنان با سابقه بانوی پیر می باشد .


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: